Week 4 & 5 in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Benthe Valk - WaarBenJij.nu Week 4 & 5 in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Benthe Valk - WaarBenJij.nu

Week 4 & 5 in Bangkok

Door: Benthe

Blijf op de hoogte en volg Benthe

06 Oktober 2016 | Thailand, Bangkok

Week 4 stond op school in het teken van de samenwerking tussen Panyapiwat Institute of Management en Stenden University. Daarom was er op dinsdag de hele dag een grote opening op school. Klinkt erg bijzonder maar het was eigenlijk vooral zitten en luisteren. Ik vond het erg grappig om te zien hoe correct alles hier gaat. Het gaat allemaal erg precies en volgens allemaal gekke regeltjes. Verder was het op zich een prima dag want we kregen een gratis lunch en na afloop nog lekkere hapjes en drankjes haha!

Woensdag avond zijn we met een groepje opstap geweest in het centrum van Bangkok. Het feestje heette monkey business en het was echt een mega vette club. Er liepen allemaal mensen rond met apen maskers en trommels en de club was echt heel mooi ingericht. De drankjes waren wel erg duur helaas haha!

Vrijdag hadden we een fieldtrip naar Centara Grand. Een hotel keten die in verschillende landen zit. Dit was echt een mega hotel en erg luxe. Heel leuk om te zien. Hier hebben we presentaties bijgewoond over het managen van een spa en over healthy food. Daarna hebben we een rondleiding gekregen door het hotel en de spa. En het allerleukste was dat we mochten lunchen van het buffet van het hotel. Dit was echt geweldig. We waren allemaal zo blij. Eindelijk kaas, brood, salade, vleeswaren, sushi, taart en nog veel meer lekker eten (ik wordt moe van alle rijst).

Vrijdag avond zijn we vertrokken richting Pataya. Dit is een stad ongeveer twee uren van Bangkok af. Deze stad staat erg bekend om sekstoerisme en we waren dus erg benieuwd waar we in terecht zouden komen (vooraf wist ik dit niet, ik hoorde het toen we in de taxi zaten). Vanwege verkeer en regen hebben we 5 uren over deze reis gedaan waardoor we dus ook na incheck tijd aankwamen bij het hostel. We hebben hierover gemaild maar nooit een reactie gekregen. Toen we uiteindelijk om half 2 s'nachts aankwamen bij het hostel was er dus inderdaad niemand meer. Gek genoeg konden we wel naar binnen, alles stond open. We hebben aangebeld en geprobeerd te bellen maar er kwam niemand. Uiteindelijk zijn we dus maar even rond gaan kijken in het hostel en het resultaat was een open kamer met 4 lege bedden zonder dekens en kussens. Na even twijfelen dus toch maar hier in gaan liggen. En als je met 5 meiden bent gaat dat natuurlijk niet zonder gegiechel en een paar gilletjes van angst (het was namelijk best een griezelig hostel als je daar s'nachts aankomt en het overal donker is). Na even kletsen zijn we allemaal lichtelijk bangig in slaap gevallen..

Maar midden in de nacht schrik ik wakker door geschreeuw van 1 van de meiden. Nee!nee!nee!neeeee! hoorde ik keihard en met super veel angst. Ik zat recht overeind in mijn bed en er ging natuurlijk van alles door mijn hoofd. Is er iemand in de kamer? Het was namelijk pikke donker. Ik zag echt geen hand voor ogen. Om te laten weten dat er meer mensen in de kamer lagen begon ik dus te roepen heee!heeee! Ik zat al helemaal klaar om deze creep een trap te geven. Omdat ik boven in het stapelbed lag kon ik geen kant op en riep ik dus: het licht moet aaaan! Een paar tellen later ging het licht aan en er was niemand in de kamer behalve wij 5en. Mijn hart ging tekeer, ik ben echt in mijn leven nog nooit zo bang geweest. Wat bleek was dat 1 van de meiden een nachtmerrie had gehad. We waren allemaal zo van slag dat we amper nog hebben kunnen slapen.

Om 8 uur zaten we weer beneden in de lobby om in te checken toen de eigenaar eindelijk aankwam bij t hostel. Een erg vermoeiende nacht dus. Overdag hebben we lekker de hele dag op het strand gelegen en s'avonds gezellig een pizza gegeten met elkaar. Die avond wouden we gaan stappen. Na het klaarmaken en een paar drankjes wilden we vertrekken naar het centrum maar helaas begon het keihard te regen en onweren. Na een half uur storm viel ook nog eens de stroom uit in het hostel. Wat een hel weekend haha! Na een uurtje ging gelukkig de stroom weer aan en hebben we nog kort een kijkje kunnen nemen in het centrum. Dit was echt bizar. Allemaal vieze oude mannen die hier heen komen om een jong Thais meisje te scoren, bah. Omdat we zo moe waren van al het ongeluk hebben we de volgende dag weer een strand opgezocht en hier hebben we de hele dag bij een strand tent gelegen op heerlijke banken. We hebben ons helemaal vol gegeten met lekkere broodjes en zijn aan t einde van de middag weer vertrokken richting Bangkok.

Nu zit ik alweer in week 5 en ik merk dat ik thuis steeds wat meer ga missen. Het leven hier wordt nu normaal en voelt niet meer als een vakantie. Ik zou graag iedereen thuis weer even willen zien maar aan de andere kant wil ik hier ook nog lang niet weg! Iets wat ik bijvoorbeeld ineens begin te missen is frisse lucht. De lucht hier is zo vies en als je binnen zit, zit je in de vieze airco lucht. Iets anders wat ik mis is het zelf koken. Op straat eten is hier gewoon zoveel goedkoper dan zelf koken. Wat ik ook mis is goeie koffie. Dat is hier erg moeilijk te krijgen of erg duur. Maar het meeste mis ik natuurlijk mijn lieve familie en vrienden.

Deze week hebben we op school onze eerste yoga les gehad. Super leuk! Ook hebben we weer een kookles gehad waar we heerlijke green curry hebben gemaakt op een hele gezonde manier. Niks te klagen dus.

Morgen hebben we nog een fieldtrip naar Vitallife. Dit is een wellness center en spa hier in Bangkok. En morgen avond vliegen we om half 8 naar Phuket, een stad in het zuiden van Thailand. We hebben namelijk volgende week een weekje vakantie en die gaan we besteden op een aantal prachtige eilanden in het zuiden. Wat we precies gaan doen weten we nog niet dat gaan we bepalen als we er zijn. Het wordt in ieder geval vast een hele leuke week!

Volgende week dus helaas geen reisverslag van mij maar de week erop heb ik vast genoeg te vertellen!

In Nederland is het alweer aardig koud heb ik vernomen van mijn bronnen daar dus haal de winterjasjes maar weer van zolder! Ik geniet hier nog wel even van de extreme warmte!

Kusjes en Knuffels xoxoxoxo


  • 07 Oktober 2016 - 16:12

    Margret Moekie:

    He heerlijke reiziger! Wat een belevingen en ervaringen pop! Echt geweldig. Reis er vooral op los en beleef de cultuur en het land. In NL wordt het langzaamaan herfst maar nog dteeds wel lekker weer. Ik mis je ook steeds wat meer maar gelukkig kunnen we facetimen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Benthe

Lees hier wat ik allemaal beleef in Thailand en op Bali!

Actief sinds 12 Sept. 2016
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 6840

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 Januari 2016

Thailand en Bali

Landen bezocht: