Week 8, 9 en 10 in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Benthe Valk - WaarBenJij.nu Week 8, 9 en 10 in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Benthe Valk - WaarBenJij.nu

Week 8, 9 en 10 in Bangkok

Door: Benthe

Blijf op de hoogte en volg Benthe

11 November 2016 | Thailand, Bangkok

Zoals jullie misschien wel hebben gemerkt duurt het steeds langer voordat ik weer een blog online plaats. Ik heb namelijk weer 3 hele leuke en drukke weken achter de rug en heb dus nog geen tijd kunnen vinden om mijn blog te schrijven.

In week 8 moest ik al een groot gedeelte van mijn verslagen inleveren op school om hier nog feedback op te krijgen. Ik heb in deze week dus veel aan school gewerkt. In het weekend zijn we lekker thuis gebleven om een beetje te chillen en om te stappen in Bangkok. Zaterdag avond zijn we naar een huisfeestje geweest en zondag zijn we naar Terminal 21 geweest. Dit is een heel groot winkelcentrum waar iedere verdieping in thema staat van een ander land.

In week 9 hadden we alleen op maandag, dinsdag en woensdag school. Deze week was echt een afrond week. Alle feedback verwerken en we hadden op woensdag ons kookexamen waar we voor zijn geslaagd. We hebben een courgettie pasta pesto gemaakt en bananen pannenkoeken. Woensdag avond hadden we een farewell dinner op een cruise met de complete grand tour groep en de leraren. We zaten eerst bovenop het dek met een prachtig uitzicht maar net toen we wouden gaan eten begon het keihard te regenen en moesten we dus naar binnen verplaatsen. Hier was het erg druk en het eten viel ook een beetje tegen (behalve de sushi, die was heerlijk) maar het was een hele gezellige avond!

Donderdag ochtend ben ik met Joyce vertrokken richting het vliegveld omdat we een lang weekend gingen doorbrengen in het noorden. Eerst naar Chiang Mai. Dit is een redelijk grote stad helemaal in het noorden van Thailand. Toen we aankwamen hebben we direct een scooter gehuurd en zijn we naar de tempel van Chiang Mai gereden helemaal bovenop een berg. Hier had je een prachtig uitzicht over de stad en de tempel was ook erg mooi. S'avonds hebben we heel lekker Italiaans gegeten en daarna zijn we naar een ladyboy show geweest. Dit was echt super leuk en we hebben heel veel gelachen!

De volgende ochtend moesten we heel vroeg op omdat we naar een elephant park gingen. Na anderhalf uur rijden door de bergen kwamen we aan bij het park en onze guide was echt heel aardig. Eerst gingen we met de olifanten de jungle in en mochten we ze bananen voeren. Daarna gingen we met ze in een modder plas waar we ze hebben ingesmeerd met modder en vervolgens de rivier in om ze (en onszelf) weer schoon te maken. Ik vond dit echt een hele gave ervaring. Die olifanten zijn echt gigantisch wat best eng is maar het zijn echt hele leuke dieren.

Smiddags zijn we met een minivan vertrokken naar Pai, een klein stadje wat nog noordelijker ligt en bekend staat als een stad vol met backpackers. Dit was ook zeker waar. Pai is heel klein en heeft 1 straat wat s'avonds vol staat met kraampjes waar je kan eten of souvenirtjes kan kopen. S'avonds hebben we lekker biertjes gedronken en we hebben gelijk al veel mensen leren kennen. De volgende dag hebben we weer een scooter gehuurd en zijn we vertrokken naar de watervallen, heel mooi. Daarna zijn we doorgereden naar de hotsprings. Dit vond ik echt heel cool, heet water in de natuur. De scooter had het wel moeilijk om daar te komen vanwege de hoge bergen maar het was het zeker waard. S'avonds hebben we over de markt gelopen en heerlijke (en goedkope) sushi gehaald als voorgerecht en daarna hebben we bij een restaurantje nog wat gegeten. Vervolgens natuurlijk weer aan het bier en weer veel nieuwe mensen leren kennen. Ik denk als je alleen reist dat dit de perfecte plek is om reis maatjes te vinden. Iedereen is hier heel vriendelijk, open en geïnteresseerd. De volgende ochtend hebben we lekker rustig aan een ontbijtje gegeten en zijn we nog naar Pai Canyon gereden. Het uitzicht hier was echt prachtig! Daarna moesten we weer met de minivan terug naar Chiang Mai omdat we de volgende ochtend op tijd weer terug vlogen naar Bangkok. In Chiang Mai hebben we gezellig aan een rivier gegeten, nog wat souvernirtjes gekocht en hebben we (alweer) een paar biertjes gedronken! De volgende ochtend vlogen we helaas weer terug naar Bangkok voor de allerlaatste week hier in Thailand!

Inmiddels is het week 10. Deze week had ik mijn eindpresentatie die we overigens gehaald hebben! Daarna heb ik al mijn opdrachten ingeleverd en ben ik dus ook voor de laatste keer hier naar school geweest. Woensdag hadden we een afscheids BBQ gepland en daarna zijn we uit geweest in het centrum. Een aantal mensen zijn alweer vertrokken terug naar Nederland of voor nog een korte vakantie. Wij zitten op dit moment in een hotel voor de laatste nacht. Vanmorgen hebben we al onze spullen ingepakt en het appartement schoongemaakt. Dit is toch best een gek moment. We hebben hier 2,5 maand gewoond en het voelt echt als thuis nu. Aan de ene kant kan ik niet wachten om naar Bali te vertrekken maar aan de andere kant is het ook jammer om dit alweer af te sluiten.

Ik heb in ieder geval een geweldige tijd gehad hier in Thailand en zou hier graag nog eens terug komen. Morgen om 9 uur vertrekken we richting het vliegveld en dan gaat mijn volgende avontuur beginnen!

Kusjes en knuffels voor de laatste keer vanuit Bangkok!

  • 11 November 2016 - 21:19

    Moekie:

    He meissie,
    Dussss sushi

  • 12 November 2016 - 08:31

    Martha:

    Zo leuk om te lezen hoe je geniet! Zuig het op en neem het mee, dit avontuur neem je mee voor de rest van je leven......heel veel plezier op Bali!! Knuffel en dikke tuut XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Benthe

Lees hier wat ik allemaal beleef in Thailand en op Bali!

Actief sinds 12 Sept. 2016
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 6834

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 Januari 2016

Thailand en Bali

Landen bezocht: