Week 1 op Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Benthe Valk - WaarBenJij.nu Week 1 op Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Benthe Valk - WaarBenJij.nu

Week 1 op Bali

Door: Benthe

Blijf op de hoogte en volg Benthe

24 November 2016 | Indonesië, Denpasar

Zaterdag middag zijn we aangekomen op Bali. Op het vliegveld was het meteen al even spannend want na de douane werd ik aan de kant genomen door een beveiliger. Ze hebben mijn hele koffer en tas doorgezocht en konden niet goed aan me uitleggen waarom. Ik was erg bang dat ik iets verkeerd had gedaan maar uiteindelijk bleek er niks aan de hand te zijn en mocht ik gelukkig weer verder. Het hotel hier is een stuk minder luxe dan het appartement in Thailand maar de bedden zijn we heerlijk groot en het matras is zacht! Eindelijk!! Een ander pluspunt is dat we hier ontbijt krijgen in de ochtend en op school krijgen we iedere dag een heerlijke gratis lunch!

Zondag zijn we lekker bij het zwembad bij het hotel gebleven en savonds zijn we opstap geweest in Kuta. Dit is een stadje in het zuiden van Bali waar je heel leuk kan uitgaan. Op zondag is het altijd ladies night in Sky Garden, een super grote club daar, wat betekend gratis drinken van 9 tot 11 voor vrouwen. Daar moeten we natuurlijk gebruik van maken als Nederlanders.

Maandag zijn we allemaal erg brak begonnen aan onze eerste schooldag. Dit was een introductie dag waar van alles is uitgelegd over school maar ook over wat er allemaal te doen is op Bali. Wat erg leuk is is dat wij als studenten voor heel veel dingen korting krijgen. Bijvoorbeeld voor surf lessen, duik lessen of een heel groot waterpark hier.

Dinsdag hadden we een fieldtrip naar een spa wat echt totaal nergens op sloeg. Het was een uur rijden en we hebben er 1 lecture gehad en konden toen weer naar huis. Smiddags zijn we naar een Beach club geweest waar t heel luxe was maar wel vrij prijzig.

Woensdag en donderdag moesten we ook naar school en savonds gezellig biertjes drinken in een warung naast ons hotel. Een warung is een soort etens- of drinktentje. De eigenaar hiervan wordt Big papa genoemd en is echt super vriendelijk. We hebben arak geproefd wat een heel sterke eigen gebrouwde alcohol is die veel gedronken wordt op Bali.

Vrijdag hadden we een fieldtrip naar Bali village. Dit is een heel traditioneel dorpje waar we allemaal traditionele dingen konden maken. Er waren ook rijstvelden waar we zelf rijst mochten planten in de drek. Savonds hadden we een poolparty in Kuta. Dit was echt super leuk!

Zaterdag ochtend zijn we vertrokken richting Ubud een plaatsje in het zuiden van Bali. Hier hebben we rijstvelden bekeken en hebben we gezwommen bij een waterval. Zondag zijn we naar Monkey forest geweest in Ubud. Hier slingeren ongeveer 600 apen rond. Dit was eerst wel even leuk maar op een gegeven moment vond ik het eng worden haha. Daarna zijn we naar de Budhha to Budhha factory geweest waar ik een paar mooie armbanden heb gescoord voor een hele goeie prijs.

Mijn eerste weekje is weer erg snel gegaan maar het is wel echt weer even heel erg wennen. Weer een totaal andere cultuur met andere mensen ander geld en een andere taal. Het schijnt hier ook een stuk onveiliger te zijn voor toeristen dan in Thailand wat ik erg vervelend vind. Er wordt veel gestolen en de politie is erg corrupt. We moeten goed op elkaar passen dus! Daarnaast staat ongeveer 14.000 Rupiah gelijk aan 1 euro. Als ik hier geld pin dan pin ik dus ook meer dan 1 miljoen haha! Het begint nu langzaam aan te wennen en ik ben benieuwd wat de komende weken gaan brengen. Oh en de kerstboom is ook al opgezet hier in het hotel! Ik geniet hier nog wel even van de extreme warmte terwijl ik van iedereen in Nederland foto’s zie van de kou en de regen!

Kusjes en Knuffels vanuit Bali!

  • 25 November 2016 - 17:57

    Tanteloes:

    Sistou om 9 uur al aan de drank?? Ut wudt steeds gekker!! Nou iig goed te horen dat alles daar Oke is., kan ik Erin straks met n gerust hart laten gaan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Benthe

Lees hier wat ik allemaal beleef in Thailand en op Bali!

Actief sinds 12 Sept. 2016
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 6838

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 Januari 2016

Thailand en Bali

Landen bezocht: