Week 2 & 3 op Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Benthe Valk - WaarBenJij.nu Week 2 & 3 op Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Benthe Valk - WaarBenJij.nu

Week 2 & 3 op Bali

Door: Benthe

Blijf op de hoogte en volg Benthe

06 December 2016 | Indonesië, Denpasar

Er zijn alweer twee weken voorbij gevlogen en het idee dat ik over 8 weken alweer naar huis ga is heel gek. Ik had nooit gedacht dat ik het weg zijn van thuis zo makkelijk zou vinden. Tuurlijk mis ik mijn lieve ouders, zus, familie en vriendinnen maar de gedachte om weer aan mijn normale leven in Leeuwarden te beginnen vind ik niet heel leuk haha! Maar goed ik heb nog 8 weken te gaan en daar ga ik nog optimaal van genieten!

In deze twee weken op school heb ik massage lessen gehad in Balinese massage en voetmassage. Ik vond het erg leuke lessen en heb er ook veel voor geleerd. Daarnaast werken we aan een business plan voor een nieuwe spa. Verder hebben we nog een aantal fieldtrips gehad maar die vielen me erg tegen in vergelijking met de fieldtrips in Thailand. De school hier is wel erg gezellig en we krijgen iedere dag een heerlijke gratis lunch!
Het weekend van week 2 zijn we naar Uluwatu geweest. Dit is een plaatsje helemaal in het zuiden van Bali waar veel surfers naar toe gaan. We hebben hier prachtige stranden gezien en een heel mooi uitzicht bij de tempel. We zaten met 8 meiden in een prachtige villa waar we ons heel goed hebben vermaakt. Om de stranden te bezoeken hebben we een scooter gehuurd en omdat het hier niet heel druk was op de weg was dit heerlijk.

In het weekend van week 3 zijn we in het hotel in Denpasar gebleven omdat we alleen zaterdag en zondag vrij hadden. Vrijdag avond hadden we een module dinner in Seminyak. Dit is een plaatsje wat een klein halfuurtje rijden van ons hotel af ligt. Het was een super gezellige avond met spelletjes, muziek en Mexicaans eten!

Zaterdag moest er helaas even aan school worden gewerkt en aan het einde van de middag ben ik met Lotte en Melissa weer naar Seminyak gegaan om een cadeautje te kopen voor ons sinterklaas feest (ja dat hebben we hier ook gevierd!). We hebben een lekkere (en dure) pizza gegeten en heel wat winkels afgezocht om een betaalbaar cadeautje te vinden.

Zondag had ik dan eindelijk mijn eerste surf les! Ik vond het zo super leuk en ik ga nog veel meer lessen nemen. De les duurde ongeveer twee en een half uur waarvan een half uur theorie was en daarna gingen we het water in. Er was een leraar voor groepjes van twee personen waardoor ze dus veel aandacht voor je hadden. Ik heb al meerdere keren kunnen staan en zelfs helemaal tot aan het strand! Als je ooit in Bali komt is dit echt een aanrader!

Maandag avond hadden we het sinterklaas feest! Eerst gezellig met elkaar eten en daarna waren de cadeautjes aan de beurt. Iedereen had lootjes getrokken en moest de persoon die ze hadden beschrijven. Vervolgens moest de rest van de groep raden om wie het ging en dan mocht het cadeau worden gegeven. Na de cadeautjes hebben we een paar biertjes genuttigd in het zwembad en al met al was het een super gezellige avond!

Inmiddels is het alweer dinsdag in mijn vierde week hier op Bali! Aankomend weekend gaan we met een hele grote groep naar Nusa Lembongan, een eiland aan de oost kant van Bali. Ik probeer zo snel mogelijk weer wat van me te laten horen! Ik hoop dat iedereen een leuke sinterklaas avond heeft gehad en dan nu op naar de kerst! Ohja en over anderhalve week kan ik eindelijk mijn ouders, zus en oma weer knuffelen!!!

Kusjes en Knuffels vanuit Bali!

  • 09 December 2016 - 10:17

    Moekie:

    He kanjer! Wat weer heerlijke verhalen en lollig dat jullie op Bali Sinterklaas hebben gevierd

  • 10 December 2016 - 09:48

    Martha:

    Die massage technieken moet je blijven oefenen Bent, dus hierbij bied ik mijzelf als proefkonijn aan!!

    Dikke knuffel ut Ljouwert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Benthe

Lees hier wat ik allemaal beleef in Thailand en op Bali!

Actief sinds 12 Sept. 2016
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 6832

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 Januari 2016

Thailand en Bali

Landen bezocht: