Week 4, 5, 6 & 7 op Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Benthe Valk - WaarBenJij.nu Week 4, 5, 6 & 7 op Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Benthe Valk - WaarBenJij.nu

Week 4, 5, 6 & 7 op Bali

Door: Benthe

Blijf op de hoogte en volg Benthe

02 Januari 2017 | Indonesië, Denpasar

Omdat ik al heel lang geen blog heb geschreven zal ik proberen jullie nu kort te vertellen over de leuke dingen die ik de afgelopen vier weken heb beleefd.

In het weekend van week 4 zijn we met een grote groep naar het eiland Nusa Lembongan geweest. Dit eiland ligt naast Bali aan de oost kant. Ik vond het hier erg leuk! We hebben de eerste dag gesnorkeld en savonds aan het strand gegeten. De tweede dag hebben we scooters gehuurd en zijn we naar een heel mooi strand gereden waar ik binnen een uur aardig verbrand was. Daarna zijn we naar Devil’s tear gereden. Dit is een plek waar het zeewater omhoog komt door de vorm van de rotsen. Daarna hebben we nog wat rond gereden en savonds de zonsondergang bekeken onder het genot van een biertje.

Week 5 was weer een normale schoolweek waarin we bijna iedere avond bij onze favoriete warung ‘Made in Bali’ een bord te eten scoren voor 1 euro. In het weekend zijn we met 7 meiden naar Lovina geweest. Weer in een prachtige villa voor een tientje pp. Voor 2 nachten! De man die de dolfijnen tour met ons ging doen (Erik) hier kwam savonds bij ons langs om te bespreken wat we wouden doen en hoe laat. Daarna heeft hij ons naar het centrum gebracht om wat te eten bij een vriend van m waarna we shotjes kregen en liedjes hebben gezongen. Daarna nog naar een leuke bar en hij heeft ons ook weer thuis gebracht. Erik is echt een super aardige en behulpzame jongen! Sochtends om 7 uur zijn we het water op gegaan om de dolfijntjes te spotten en dit was een groot succes! Overal dolfijnen! We waren allemaal zo blij en gelukkig! Daarna ook nog met een surfplank achter de boot en snorkelen. Een erg geslaagde dag dus! Smiddags ging het helaas regenen dus toen hebben we rustig aan gedaan. Een groot nadeel van onze villa: om de 10 minuten viel de stroom uit en moest dus iemand door de regen naar de schakelaar rennen. Savonds hebben we heerlijk gegeten bij een Grieks restaurant en hebben we nog wat biertjes genuttigd in de bar. Zondag hebben we een niet heel indrukwekkende waterval bekeken en zijn we na de lunch weer vertrokken richting Denpasar.

Week 6 was een erg drukke week omdat ik zoveel mogelijk voor school wou afronden. Donderdag ging ik namelijk eindelijk mijn ouders, zus en oma weer zien! Na een paar stressvolle dagen zat ik dus in de auto onderweg naar Ubud, lichtelijk nerveus om ze allemaal weer te zien na 4 maanden. Toen ik aankwam waren ze er nog niet en na even wachten besloot ik maar koffie te gaan halen ergens. Toen ik de receptie van het hotel inliep zag ik mijn moeder staan en die trok een flinke sprint om mij vervolgens plat te knuffelen met heel veel tranen haha! Het is super fijn om ze allemaal weer even te zien en we hebben een heerlijke vakantie samen tot nu toe. We hebben dus de eerste paar dagen in Ubud gezeten waar we naar een tempel met Holy water, de rijstvelden en een koffieplantage zijn geweest. Na Ubud verbleven we in Kuta waar Elke, papa en ik hebben gesurft en we hebben heerlijk gegeten bij Jamie Oliver’s restaurant op eerste kerstdag. Na Kuta zijn we vertrokken naar Lovina (inmiddels week 7) waar we opnieuw met Erik de dolfijnen tour hebben gedaan en de volgende dag heeft hij ons naar Amed gebracht. Elke en ik hebben woensdag op donderdag nacht de batur vulkaan beklommen. Het was best wel zwaar maar het was het zeker weten waard. We hebben een prachtige zonsopgang gezien en de natuur hier was echt super mooi. Ze hebben boven op de vulkaan zelfs onze ontbijt eitjes gekookt in het stoom van de warmte van de vulkaan. Zaterdag ochtend (oudjaarsdag) zijn we weer naar Kuta gedaan om daar oud & nieuw te vieren. Het was hier echt mega druk en één grote chaos maar het was zeker een leuke en bijzondere ervaring. Iets wat me opviel is dat wij als Nederlanders aftellen en om 12 uur elkaar allemaal knuffelen en gelukkig nieuw jaar roepen terwijl de Aziaten gewoon rustig blijven staan en het vuurwerk filmen haha! Op dit moment zijn we in Candidasa en morgen vertrekken we met de boot naar Gili Trawangan.

Het is toch wel gek om kerst en oud & nieuw te vieren zonder familie en vrienden (op mijn ouders, zus en oma na dan) en ook nog op een plek waar het 30 graden is. Een kerst gevoel heb ik dus totaal niet maar het is zeker een bijzondere ervaring. Ik ga nog even genieten van mijn laatste weekjes en ik breng jullie snel weer op de hoogte van alles wat ik mee maak! Merry Christmas and a Happy New Year to you all!

Kusjes en knuffels vanuit Bali xoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Benthe

Lees hier wat ik allemaal beleef in Thailand en op Bali!

Actief sinds 12 Sept. 2016
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 6833

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 Januari 2016

Thailand en Bali

Landen bezocht: