Week 6 & 7 in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Benthe Valk - WaarBenJij.nu Week 6 & 7 in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Benthe Valk - WaarBenJij.nu

Week 6 & 7 in Bangkok

Door: Benthe

Blijf op de hoogte en volg Benthe

24 Oktober 2016 | Thailand, Bangkok

Vakantieeeeeee! Week 6 was onze vakantie week en het was echt heerlijk. Vrijdag avond zijn we naar Phuket gevlogen. Dit is een groot eiland in het zuiden van Thailand. Hier hebben we het weekend doorgebracht. Vrijdag en zaterdag zijn we uit gegaan, iets wat hier heel goed kon. Verder vond ik dit een erg toeristische plek en daarnaast was het er erg vies. Zondag hebben we een boot toer gedaan. We gingen eerst kajakken daarna naar het James bond eiland en we hebben gezwommen. Maandag ochtend zijn we vertrokken richting Koh phi phi don. Lilian, Lidian en ik hadden met z'n drietjes hier een bungalow geboekt. Toen we aankwamen stond er een Thais mannetje klaar bij de pier om onze koffers mee te nemen want we moesten nog een aardig stukje lopen (er rijden hier namelijk geen taxi's of überhaupt auto's). Deze wandeling was echt een hel. Het was bloedheet en we hebben iets van 20 minuten steile heuvels af en op moeten lopen. Het ergste was nog wel dat Lil heel ziek was en dus echt op bed wou na al het gereis. De wandeling was het wel echt waard want we hadden een prachtig uitzicht en de bungalows waren ook erg leuk. Na het opfrissen zijn Lidian en ik het stadje gaan verkennen (weer heen en weer lopen dus). Het stadje op Koh phi phi is echt super leuk. Heel veel leuke winkeltjes en restaurantjes en een prachtig strand. S'avonds hebben we lekker Mexicaans gegeten, iets wat ik heel erg had gemist. De volgende dag hebben Lidian en ik een boot tour gedaan. Hiermee gingen we naar monkey beach, snorkelen, Maya beach en de zonsondergang bekijken. Dit boottochtje was echt super leuk en maya beach was echt een prachtig strand (we moesten hier dan ook 10 euro voor betalen om op te mogen). Woensdag zijn we in de middag vertrokken naar Koh Lanta. Hier hadden we weer een bungalow geboekt en deze was echt geweldig. We hadden eindelijk een zacht bed, een heerlijke douche en een hangmat op de veranda! Donderdag en vrijdag hebben we scootertjes gehuurd en zijn het hele eiland over getoerd. Naar old town voor souvenirtjes en naar prachtige stranden. Donderdag en vrijdag avond hebben we heerlijk gegeten bij een super leuk hippie/reggae tentje vlakbij ons verblijf. Koh Lanta staat namelijk bekend als een heel relaxed eiland met veel reggae barretjes en backpackers. We konden bij dit barretje zelfs muntthee krijgen!! Zaterdag wouden we terug gaan naar koh phi phi om nog een nacht te verblijven maar toen we s'ochtends bij de receptie aankwamen om aan te geven dat we om 1 uur met de boot terug wouden liet de vrouw ons weten dat deze boot alleen vaart in het hoogseizoen. De enige boot die van het eiland vertrok was om 8 uur s'ochtends waardoor we dus nog een dag op het eiland moesten blijven. Dit was eerst even balen maar daarna hebben we besloten om naar de Animal Wellfare te gaan en dit was echt super leuk. Dit is een opvang voor zwerfhonden en katten. We hebben een rondleiding gekregen en mochten honden uitlaten, super leuk! Uiteindelijk zijn we dus zondag ochtend weer terug gegaan naar Koh phi phi waar we nog wat souvenirtjes hebben gekocht en s'avonds hebben we gegeten in het beste restaurantje van het eiland. Het eten was echt top en heel goedkoop. Maandag middag moesten we helaas weer terug naar het vliegveld op Phuket om terug te keren naar Bangkok.

Na deze heerlijke week moesten we (helaas) weer naar school. Deze week hadden we weer een yoga les en een kookles en daarnaast een hoorcollege en een paar workshops. Vrijdag hadden we een fieldtrip naar Sampran Riverside Hotel. Dit is een super groot resort waar veel te beleven valt. Ze bieden workshops aan en hebben een super grote organic farm. Je kan er op olifanten rijden, Thais leren dansen, leuke dingetjes knutselen etc. en ze hebben natuurlijk een spa.

Donderdag avond heb ik op het laatste moment besloten om met een groepje mee te gaan naar het National park in Khao Sok. Ik heb dus snel mijn vliegticket geboekt en koffer gepakt en vrijdag middag na de fieldtrip moest ik direct vertrekken naar het vliegveld. Vrijdag avond verbleven we eerst in een hotel. De eigenaar was super aardig. We kwamen pas laat aan en hij gaf gelijk aan dat we moesten gaan zitten en dat hij eten voor ons zou maken. Na het eten hebben we de 2-daagse jungle tour geboekt en zijn we gauw gaan slapen. Zaterdag ochtend om 9 uur werden we opgehaald door onze tour gids, een hele vrolijke Thaise man. Na een uurtje rijden kwamen we aan bij de boot. Het was erg toevallig want er gingen nog vier andere mensen mee en die waren allemaal Nederlands! Met water, eieren, fruit en onze rugzakjes vaarden we met de longtail boot de jungle in. Dit was echt prachtig. Alleen maar bergen, super groene bomen en mega helder blauw groen water om je heen. Na een uurtje varen kwamen we aan bij de hutjes. De hutjes staan op een lange steiger op het water ongeveer 500 meter van de jungle verwijderd. De hutjes zijn van bamboe met overal gaten en kieren (waar dus enge beesten doorheen kunnen) met twee matrasjes op de grond en er is geen bereik en geen stroom. Even helemaal back to basic dus. Na een heerlijke lunch zijn we begonnen aan de wandeltocht door de jungle. Dit was echt zo super mega cool. We hebben ongeveer 4 uren door de jungle gelopen waarbij je soms tot over je enkels in de drek stond of tot je nek in het water. Omdat het veel geregend had lag het water erg hoog en de stroming was erg sterk! best spannend dus soms. We hebben watervallen gezien en zijn ook een aantal spinnen tegengekomen maar ik heb het overleefd op een paar schrammen en blauwe plekken na haha! S'avonds kregen we weer heerlijk te eten en daarna hebben we een biertje gedronken en een kaartspel gedaan. Daarna was het toch echt zover ik moest alleen in het hutje gaan liggen en proberen wat nachtrust te pakken. Ik ben vaak wakker geworden van geluiden en had het ook aardig warm maar al met al viel het heel erg mee. Om 6 uur s'ochtends werden we wakker gemaakt voor een boottochtje. Ik deed het deurtje van mijn hutje open en wat je dan ziet is echt onwerkelijk. De natuur daar is zo mooi dat het nep lijkt. We hebben een uurtje rondgevaren en hebben een erg bijzondere aap gespot. We schenen erg mazzel te hebben volgens de gids omdat deze apen normaal gesproken diep in de jungle verstopt zitten. Toen we terug kwamen kregen we heerlijke pannenkoeken als ontbijt en vervolgens moesten we onze spullen weer pakken. We hebben onderweg terug nog een grot bezocht waar mega veel vleermuizen en spinnen inzaten waardoor we er allemaal snel weer uit wouden. Eenmaal terug in de bewoonde wereld hebben we nog geluncht op een viewpoint en vervolgens zijn we weer vertrokken richting het vliegveld. Ik ben echt super blij dat ik ondanks dat ik het best spannend vond het toch heb gedaan want ik had het voor geen goud willen missen en ik zou het zo nog een keer doen. Dit is dus echt een aanrader als je ooit nog in Thailand komt!

Inmiddels is het alweer week 8 en ben ik hier dus al bijna twee maanden. Ik begin nu echt te merken dat de tijd voorbij vliegt, maar ik wil nog lang niet naar huis! Het begint hier steeds meer als thuis te voelen en ik begin steeds meer aan deze (gekke) cultuur te wennen. Toch blijven dingen me verbazen. Melissa (m'n kamergenoot) en ik liepen bijvoorbeeld net terug van het boodschappen doen toen we een gezin met drie kinderen op 1 scooter zagen stappen. Dat betekend dus twee volwassenen twee kinderen van een jaar of 8 en een klein kind van een jaar of 2 op 1 scooter. Heel bizar. Daarnaast ben ik nu al 7 weken opzoek naar betaalbare wijn maar ik ben er inmiddels achter dat dat hem niet gaat worden. Dat moet dus maar in worden gehaald als ik weer in Nederland ben haha!

Ik denk dat jullie inmiddels in Nederland worden doodgegooid met pepernoten en chocolade letters (Bewaren jullie ook wat voor mij?). En daarnaast wordt het bij jullie kouder en kouder terwijl de temperaturen hier flink aan het stijgen zijn.

Kusjes en knuffels vanuit het nog altijd regenachtige Thailand!






  • 24 Oktober 2016 - 20:17

    Tanteloes:

    Jeeeeetje.. wat bijzonder allemaal!!! Heb je soms niet t gevoel in n droom te leven..?! Wat maak jij veel mee!! Echt fantastisch!! Leuk dit te lezen en vooral de foto's en video's, prachtig daar!! Nog even en dan op naar Bali!

  • 26 Oktober 2016 - 08:33

    Moekie:

    Hey mop, wat fijn dat je je zo goed voelt daar en zo ontzettend geniet. Super dat je veel reist en het land en de mensen ontdekt en leert kennen. Zo zie je maar, je kunt overal een thuis maken! Maar niet definitief doen hoor ... Dat trek ik niet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Benthe

Lees hier wat ik allemaal beleef in Thailand en op Bali!

Actief sinds 12 Sept. 2016
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 6844

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 Januari 2016

Thailand en Bali

Landen bezocht: