Week 8, 9, 10, 11 & de Filipijnen - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Benthe Valk - WaarBenJij.nu Week 8, 9, 10, 11 & de Filipijnen - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Benthe Valk - WaarBenJij.nu

Week 8, 9, 10, 11 & de Filipijnen

Door: Benthe

Blijf op de hoogte en volg Benthe

07 Februari 2017 | Indonesië, Denpasar

Oke dit keer loop ik echt mega achter met het schrijven van een blog, ik ben namelijk inmiddels alweer in Nederland. Toch zal ik jullie nog snel even bijpraten over mijn laatste weekjes in Azië.

Week 8 was de laatste week van de vakantie. In deze week ben ik met mijn ouders, Elke en mijn oma nog naar Gili Trawangan geweest. Dit is een eiland dat onderdeel is van Lombok. Hier hebben we over het eiland gefietst en een leuke boottrip gedaan waarbij we gingen snorkelen. En na heel lang zoeken hebben we zelfs een schildpad gezien en aangeraakt!! Super cool was dat. Na Gili T zijn we nog op Lombok geweest en het laatste nachtje nog in Sanur (weer terug op Bali). Zondag heb ik ze naar het vliegveld gebracht en het was heel gek om ze weer uit te zwaaien maar over 4 weekjes zie ik ze alweer.

In week 9 moest ik mijn business plan inleveren voor school en vrijdag middag ben ik met Lotte op het vliegtuig gestapt naar Jogjakarta. Hier hebben we de zonsopgang bekeken op de Borobudur. Dat is een hele oude prachtige tempel. Verder hebben we heel lang met de scooter gereden om te gaan raften wat ons super cool leek maar dit bleek erg tegen te vallen. Wij in onze bikini tussen alleen maar locals die van top tot teen zijn aangekleed (super ongemakkelijk dus) in dat bandje de rivier op en op een mega traag tempo vooruit gaan. We hebben gelukkig erg kunnen lachen zelfs nog toen we door de spoelende regen ook weer anderhalf uur terug moesten rijden. Thuis eindelijk lekker warm douchen! Nou nee dus want warm water is na twee minuten douchen op in Azië. Zondag nog naar een markt geweest en geluncht met de tour guide die mijn ouders een week heeft rondgereisd op Java. Daarna heeft hij ons weer naar het vliegveld gebracht en zijn we vertrokken naar Lombok. Hier hadden we maar 1 nachtje dus we hebben wat gegeten en een biertje gedronken en sochtends werden we erg vroeg weer opgehaald om richting de haven te gaan. Hier hebben we de boot naar Gili Trawangan gepakt om de rest van de meiden weer te zien en om lekker te chillen en te feesten.

In week 10 moesten we de laatste dingen voor school afronden. De eindpresentatie voorbereiden en leren voor de toets. Verder hebben we deze week genoten van de zon op het strand en ben ik zaterdag met Lotte naar Ubud geweest om nog wat laatste souvenirtjes te scoren.

Week 11, onze laatste week op Bali. Maandag een toets en Dinsdag de eindpresentatie die we met een dikke 7 hebben gehaald! Dinsdag en Woensdag naar het strand geweest en naar Sky Garden met iedereen voor de laatste keer. Donderdag nog naar de lokale markt in Denpasar geweest, sushi gegeten en mijn tattoo eindelijk laten zetten en savonds vertrok ik al naar het vliegveld om naar de Filipijnen te gaan. Dat was natuurlijk een mega emotioneel moment omdat ik het super mega kut vond dat dit mooie avontuur nu echt afgelopen was. Gelukkig nog een weekje vakantie vieren op de Filipijnen!

Onze eerste bestemming was Palawan. Waar we direct de bus van Puerto Prinsesca naar El Nido hebben gepakt. Dit busritje duurde meer dan uren en was best heftig. Ze rijden namelijk ongeveer 140 km per uur op een Aziatische weg. Dan mag je zelf invullen hoe dat er aan toe gaat. Na een nacht reizen was dat dus wel even vermoeiend en daarnaast toen we aankwamen in El Nido kwamen we terecht in het meest verrotte hostel dat ik ooit heb gezien. Maar goed het leven van een backpacker gaat niet altijd over rozen. In El Nido hebben we een scooter gehuurd om de prachtige stranden te bezoeken en we hebben een super leuke boottrip gedaan. Vanaf El Nido zijn we naar Cebu gevlogen waar we de boot naar Bohol hebben gepakt. We kwamen savonds laat aan en zijn opzoek gegaan naar een restaurant. We waren in de hoofdstad maar echt alles was al gesloten, het was net een spookstad. Dan maar een snelle hamburger bij de mac. De volgende dag hebben we de chocolate hills bezocht (allemaal bergen die in april/mei bruin zijn). We hebben Tarsier aapjes gezien, die zijn super klein en hebben hele grote ogen, mega schattig. En we hebben een zipline gedaan wat ik echt super vet vond! De volgende dag zijn we vertrokken naar Panglao Island. Hier hebben we onze laatste twee dagen besteed op verschillende mooie stranden en we zaten in een super leuk hostel dus dat was een goede afsluiter van deze vakantie!

Na een reis van ongeveer 27 uur kwam ik thuis aan en stonden al mijn lieve vriendinnen en familie me als verrassing op te wachten. Super fijn om iedereen weer te zien maar wel erg gek om weer in Nederland te zijn. Ik moet nog erg wennen en deze blog heb ik dan ook om 7 uur sochtends geschreven (Jetlag haha).

Grand Tour was echt een geweldige ervaring en ik zou zo alles weer opnieuw doen. Ik had het voor geen goud willen missen. Dit was dan ook mijn laatste blog! Maar zeker niet mijn laatste reis!

Kusjes en Knuffels dit keer vanuit Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Benthe

Lees hier wat ik allemaal beleef in Thailand en op Bali!

Actief sinds 12 Sept. 2016
Verslag gelezen: 978
Totaal aantal bezoekers 6835

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 Januari 2016

Thailand en Bali

Landen bezocht: