Week 1 in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Benthe Valk - WaarBenJij.nu Week 1 in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Benthe Valk - WaarBenJij.nu

Week 1 in Bangkok

Door: Benthe

Blijf op de hoogte en volg Benthe

13 September 2016 | Thailand, Bangkok

Mijn eerste week hier in Bangkok is voorbij gevlogen! 3 september ben ik begonnen aan mijn avontuur en ondanks de spanning had ik er erg veel zin in! Afscheid nemen van familie, vrienden en voornamelijk mijn lieve ouders was wel even lastig maar gelukkig is m'n lieve lieve zus de eerste drie weekjes met me mee! Na een vliegreis van 11 uren zijn we zondag 4 september om half 10 geland in Bangkok.

De eerste week school was wel even wennen en erg vermoeiend. Voornamelijk omdat we bijna iedere avond met alle grand tour leerlingen gezellig biertjes hebben gedronken en daarnaast moest ik natuurlijk nog erg wennen aan het tijdsverschil (5 uren later dan in Nederland)! Ik volg hier de minor Spa & Health waarin we bijvoorbeeld kooklessen, yoga lessen en massage lessen krijgen. Erg leuk dus!

Vrijdag hadden we een fieldtrip met school naar Ayutthaya. Hier hebben we twee mooie tempels bekeken, zijn naar een dutch market geweest en hebben Bang Pa Palace bekeken.

Vervolgens zijn we vrijdag avond direct vertrokken richting het centrum van Bangkok. Mijn school en verblijf is namelijk een stukje buiten het (erg drukke) centrum van Bangkok. Dit weekend verbleven we in een hostel wat ik wel even spannend vond omdat ik dit nog nooit eerder heb gedaan. Gelukkig was het erg netjes en waren de mensen erg vriendelijk. Toen we aankwamen wouden we meteen even een kijkje nemen op Khao San Road. Dit is een straat waar alle backpackers maar ook locals samenkomen om te zuipen en feesten. Toen we de straat inliepen wist ik niet waar ik moest kijken, het is hier zo druk en chaotisch. Overal staan mensen die eten en drinken aan je willen verkopen (zoals schorpioenen!) en de muziek staat overal zo hard dat je er hoofdpijn van krijgt. Dit klinkt negatief maar als je een keer een avondje goed wil stappen is het erg gezellig! Na 1 biertje zijn we snel weer terug gegaan naar het hostel want de volgende ochtend om 8 uur hadden we een fietstocht door Bangkok!

De volgende ochtend ging de wekker dus al om 6 uur en om 7 uur zijn we vertrokken richting Co van Kessel, een Nederlands bedrijf waarmee we een fietstocht van 3 uren gingen doen. Nu denk je vast, waarom ga je in godsnaam in een drukke stad als Bangkok waar het ongeveer 30 graden is een fietstocht doen. Dat dacht ik eerst ook maar het was echt helemaal geweldig. Je fietst door kleine drukke steegjes maar ook over grote wegen en je krijgt zoveel plekjes te zien waar je zelf waarschijnlijk nooit zal komen. Dus als je een keer in Bangkok bent is dit echt een aanrader! (Doe het wel om 8 uur s'ochtends anders is het echt te warm haha)!

S'middags hebben we nog een winkelcentrum bezocht en s'avonds hadden we met nagenoeg alle grand tour leerlingen afgesproken bij Cloud 47. Dit is een rooftop bar in Bangkok waar je een uitzicht hebt over de complete stad. Ik denk dat ik nog nooit zoiets indrukwekkends heb gezien. Hier hebben we een paar drankjes gedaan en daarna zijn we opnieuw naar Khao San Road gegaan om te stappen met z'n allen.

De volgende dag hebben we ondanks dat we brak en moe waren een super leuke dag gehad op Chatuchak market. Dit is de grootste weekend markt van Bangkok waar je kleren, sieraden, tassen, eten, drinken, dieren, bloemen en nog veel meer kan kopen. Hier hebben we dus lekker wat geld uitgegeven en vervolgens zijn we bekaf terug naar ons appartement gegaan om ons weer voor te bereiden op een drukke schoolweek.

Ik heb dus een heerlijke eerste week gehad en ik hoop jullie ook in ons mooie kikkerlandje! Volgende week zal ik weer een verhaaltje plaatsen en er komen natuurlijk ook nog foto's!

kusjes en knuffels!

  • 13 September 2016 - 12:28

    Linze Valk:

    Mooi verslag Bent!
    Je gaat vast nog veel meer beleven....

    Kus,
    Pap

  • 13 September 2016 - 21:16

    Margret:

    He lieverd,
    Wat super leuk om te lezen en wat al een indrukken en belevenissen, geweldig!
    Ik kijk uit naar je verslag van deze week.
    En alvast veel plezier bij het festival komend weekend!
    Dikke kus en knuf, mama

  • 13 September 2016 - 21:21

    Loes:

    Wat super Bent! Wat een ervaringen!! Leuk om dat allemaal even te lezen

  • 13 September 2016 - 23:13

    Oom John:

    Geweldig bent!een hele nieuwe ervaringhoudt je taai:-)

  • 13 September 2016 - 23:46

    Martha:

    HA Benth,

    Het klinkt allemaal geweldig. Ik geef alle informatie aan Roelof door. Kan hij goed gebruiken als hij in jan. naar Bangkok gaat! Veel liefs ook voor Elke en fijn om te horen (zeker voor Eer) dat er in Bangkok ook wouden zijn ;-)
    Xxxxxxxx

  • 14 September 2016 - 07:28

    Jessy:

    Wauw wat een belevenissen al! Echt leuk om te lezen skat!! Lekker genieten daar van alle indrukken en ervaringen!!

    ♡ xxx

  • 14 September 2016 - 09:02

    Oma Valk:

    Wat een leuk verslag ,ik zie gelijk Bangkok weer terug van jaren geleden maar toch
    Geniet maar van alle leuke dingen.,doe ook Elke de groeten.
    Liefs Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Benthe

Lees hier wat ik allemaal beleef in Thailand en op Bali!

Actief sinds 12 Sept. 2016
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 6869

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 Januari 2016

Thailand en Bali

Landen bezocht: