Week 2 in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Benthe Valk - WaarBenJij.nu Week 2 in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Benthe Valk - WaarBenJij.nu

Week 2 in Bangkok

Door: Benthe

Blijf op de hoogte en volg Benthe

20 September 2016 | Thailand, Bangkok

Deze tweede week is nog veel sneller voorbij gegaan dan de eerste. Ik merk dat alles begint te wennen en dat het hier al iets meer als thuis gaat voelen. De hitte blijft vervelend maar de cultuur, het eten en het tijdsverschil wordt al iets normaler. Ik vond het bijvoorbeeld in de eerste week erg gek dat wanneer je ergens afrekent dat de kassière een soort van buiging voor je maakt.. Dit doen ze niet alleen dan maar bijvoorbeeld ook wanneer ze langs een groep mensen lopen of je groeten etc. Dit is hier dus heel normaal en een teken van beleefdheid waarschijnlijk dus ik probeer er maar aan mee te doen haha. Daarnaast heb ik twee woorden geleerd die ik steeds meer aan het gebruiken ben! De eerste is hallo, dit is namelijk sa-wa-die-kaa (dit is niet hoe je het schrijft maar hoe je het uitspreekt)! En de tweede is dankjewel, dit is kop-koen-kaa. Deze woorden zijn overigens vrouwelijk, voor de mannen wordt de ''kaa'' vervangen door ''krap''. Het is wel spannend om deze woorden te gebruiken want mij is namelijk verteld dat wanneer je bijvoorbeeld bij kop-koen-kaa de klemtoon verkeerd legt het ook kan zijn dat je knapperig zegt in plaats van dankjewel..

De tweede week school verliep een stuk beter dan de eerste. Ik merkte dat de grootste bult aan informatie aan ons verteld is en dat we nu aan de slag kunnen met het schrijven van verslagen etc. Op woensdag hadden we onze eerste traditionele kookles. Dit was echt super leuk. We krijgen eerst twee gerechten uitgelegd en moeten het vervolgens zelf koken in koppels van twee. Als het af is komt onze lerares de gerechten proeven en verteld of ze het goed vind of niet. We koken met verse en gezonde producten in een erg mooie keuken met (gelukkig) airco! Super leuk dus en ook nog erg leerzaam want als ik straks thuis ben kan ik voor jullie een traditioneel Thais gerecht koken!

Vrijdag ochtend zijn we vertrokken richting Koh phangan een eiland ten zuiden van Bangkok. Het grootste gedeelte van de groep is donderdag avond al vertrokken met de bus maar omdat dit in totaal een reis van 18 uren was heb ik met elke en twee andere meiden besloten om te gaan vliegen. Dit was in totaal 5 uurtjes reizen omdat we eerst een uur moesten vliegen, toen 1,5 uur in de bus en toen nog 2,5 uur met de boot. S'avonds om een uur of 6 kwamen we aan bij ons hostel waar de rest van de groep al was (nagenoeg iedereen van de grand tour groep, zo'n 30 mensen). Nu moesten we ons snel klaar maken want vanavond was de full moon party! De reden dat we naar dit eiland zijn gereisd!

Na het klaarmaken kregen we bij het hostel onze eerste bucket gratis. Je drankje krijg je hier dus niet in een glas maar in een plastic emmertje. Ook hadden ze hier glow in the dark verf waar iedereen die naar dit feest gaat zich helemaal vol mee schildert. Toen nog snel even wat eten en richting het strand waar het feest kon beginnen! Het was echt geweldig. Het hele strand stond vol met podia, mannen met vuur, tentjes die buckets verkochten en natuurlijk heeeel veel mensen.

De volgende dag wilden we allemaal naar t strand dus hebben we een taxi geregeld. In deze taxi kunnen officieel ongeveer 8 personen maar wij zaten er in met 16! Deze taxi heeft ons gelukkig veilig bij secret beach kunnen brengen. Dit was een klein en prachtig strand. Het was er rustig en er was een leuk strandtentje waar we wat konden eten. Na een paar uur luieren zijn we weer terug naar de taxi gelopen (die bleef dus de hele dag op ons wachten) en via een bar met een uitzicht over het eiland zijn we weer naar het hostel gebracht. S'avonds hebben we lekker op het strand gegeten en zijn daar gebleven om weer een aantal alcoholische versnaperingen te nuttigen. En na weer een erg leuke avond begonnen we zondag ochtend met onze brakke hoofdjes weer aan de terugweg richting Bangkok.

Dit was het weer voor nu maar niet getreurd want volgende week staat er gewoon weer een reisverslag online!

Kusjes en knuffels vanuit Bangkok

• 20 September 2016 - 14:08

Martha:

Ik verheug me op de uitnodiging voor het Thaise diner!! XXX