Week 3 in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Benthe Valk - WaarBenJij.nu Week 3 in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Benthe Valk - WaarBenJij.nu

Week 3 in Bangkok

Door: Benthe

Blijf op de hoogte en volg Benthe

26 September 2016 | Thailand, Bangkok

En toen was week drie alweer voorbij en zit ik hier alweer bijna een maand! Van te voren zei iedereen tegen me ''ach joh die vijf maanden vliegen zo voorbij!'' maar dat wou ik toen nog niet geloven want wat keek ik er tegenop om zo lang van huis te zijn.. Maar als ik nu terug kijk op deze eerste drie weken ben ik verbaast over hoe snel het voorbij is gegaan! Ik heb al zoveel leuke dingen meegemaakt en geleerd over de cultuur en de mensen hier en nu heb ik gewoon nog 7 weken om nog veel meer te leren over dit prachtige land voordat ik vertrek naar avontuur nummer 2 op Bali!

School begint ook steeds meer te wennen en deze schoolweek was erg leuk. We hebben op woensdag en vrijdag een fieldtrip gehad. Woensdag zijn we naar de Or Tor Kor market geweest hier in Bangkok. Dit was een super grote markt met alleen maar eten. Allemaal soorten kruiden, rijst, vis, fruit, groente en nog veel meer. Onze kook lerares heeft hier van alles verteld over Thaise producten. Vrijdag zijn we naar de World Spa & Well-being Convention geweest waar verschillende spa's maar ook make-up merken hun producten stonden te verkopen.

Dinsdag avond ben ik met Elke naar Siam Paragon geweest. Een mega groot winkelcentrum in het centrum van Bangkok. Omdat het spits was hebben we er bijna anderhalf uur over gedaan om er te komen (een ritje dat normaal 40 minuten is). Hier heb je allemaal grote merken zoals Chanel, Gucci en Celine maar ook winkels als de H&M en Zara. Hier hebben we gezellig samen gegeten en geshopt. Woensdag avond wouden we naar de Asiatique market maar net toen we op een taxi stonden te wachten begon het keihard te regenen. Dit zijn geen Nederlandse regenbuien maar keiharde plensbuien die de hele avond doorgaan totdat de straten volstaan met water waardoor er geen taxi's meer rijden en jij dus lopend naar huis moet met het water tot je knieën. We hebben dus besloten om in plaats daarvan naar de bioscoop te gaan in het winkelcentrum hier (naar de film The infiltrator, echt een aanrader). Donderdag avond was gelukkig wel een mooie zonnige avond dus toen zijn we alsnog naar de Asiatique market geweest. Dit was echt een super leuke markt. Het zit aan een rivier met allemaal hele leuke restaurantjes en gezellige sfeerverlichting. Hier hebben we echt heerlijk gegeten (wel erg duur) en nog een beetje rondgekeken.

Helaas was dit ook Elke's laatste weekje en daarom hebben we vrijdag onszelf samen met Lidian nog lekker op een massage getrakteerd en was er s'avonds een afscheidsfeestje bij Club 21 (een bar vlakbij het appartementen complex). We hebben een super gezellig feestje gehad hier maar helaas wel een hele korte nacht slaap gehad! Om 7 uur ging de wekker en om half 8 zijn elke en ik vertrokken naar het vliegveld. Ik vond het erg gek om Elke weg te brengen met de gedachte dat ik hier nog heel lang blijf. Ik besefte het pas toen ik alleen terug zat in de taxi dat ik het zo fijn heb gevonden dat ze deze eerste weekjes met me mee was. Ik vind het echt super leuk en bijzonder dat we dit samen hebben kunnen doen en ik zal d'r heel erg gaan missen. Dat geldt denk ik trouwens voor iedereen hier want ze hoorde echt helemaal bij de grand tour groep!

Het weekend heb ik verder helemaal niks gedaan. Niet alleen omdat ik moe was maar ook omdat er op de centjes moest worden gelet. Ik heb lekker gechilt en wat schoolwerk gedaan maar dat is natuurlijk totaal niet interessant voor jullie om te horen haha!

Nu met volle moed (maar helaas zonder Elke) op naar week 4! Ik hoop dat het in Nederland nog steeds lekker weer is, hier is het in ieder geval erg warm en vochtig!

Kusjes en Knuffels <3

  • 26 September 2016 - 19:30

    Lieke:

    Je bent een topper lieverd! Erg leuk geschreven ook weer!
    Super dat je dit avontuur deels met je lieve zussie hebt beleefd en nu is het tijd om eigen herinneringen te creëeren!!

    Dikke kussen van ons allemaal!!

  • 26 September 2016 - 19:35

    Tanteloes:

    Ahhh.. wat lief te lezen hoe fijn je t hebt gehad met je zus!!

  • 26 September 2016 - 20:59

    Margret Moekie:

    Hoi super mop,
    Wat een zuster liefde en wat mooi dat dat er is! Ik weet uit ervaring hoe belangrijk en fijn dat is. Nu je eigen verhaal, ervaringen en herinneringen maken. Ook leuk! Tot snel moppie, mis je ❤️

  • 27 September 2016 - 08:23

    Aafke Oma:

    Wat weer een leuk verhaaltje,die regen ik weet precies waar je het over hebt,ben nu al weer benieuwd naar het volgende verhaaltje.liefs Oma

  • 27 September 2016 - 09:22

    Linze:

    Mooi verhaal Bent!
    Ik weet dat jij het in je uppie (met al je nieuwe vrienden) ook heel goed gaat redden daar...
    Wel mooi dat Elke en jij dit samen hebben kunnen delen.
    Veel plezier nog, ik kijk uit naar het volgende verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Benthe

Lees hier wat ik allemaal beleef in Thailand en op Bali!

Actief sinds 12 Sept. 2016
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 6867

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 Januari 2016

Thailand en Bali

Landen bezocht: